Levertijden

Één van de dingen die je het eerste van een product wil weten is de levertijd. Je vind bij ons alleen producten die bij ons of een van onze leveranciers op voorraad zijn. Bij elk product zie je hoe lang we nodig denken te hebben voordat je het bij verzenden of afhalen in handen hebt.

Levertijdenoverzicht

Op voorraad Levertijdsindicatie Levertijd bij verzenden Af te halen bij Afuture
In magazijn Afuture Direct leverbaar Op werkdag voor 22:30 besteld, morgen in huis.
In weekend voor zondag 22:30 besteld, maandag in huis.*
Direct afhalen binnen openingstijden.
In magazijn van onze leverancier(s) 2-3 werkdagen Op werkdag voor 15:00 besteld, na 2-3 werkdagen in huis Op werkdag voor 15:00 besteld, na 1-2 werkdagen afhalen.
2-4 werkdagen Op werkdag voor 15:00 besteld, na 2-4 werkdagen in huis. Op werkdag voor 15:00 besteld, na 1-3 werkdagen afhalen.
3-5 werkdagen Op werkdag voor 15:00 besteld, na 3-5 werkdagen in huis. Op werkdag voor 15:00 besteld, na 2-4 werkdagen afhalen.
5-8 werkdagen Op werkdag voor 15:00 besteld, na 5-8 werkdagen in huis. Op werkdag voor 15:00 besteld, na 4-7 werkdagen afhalen.

* Zendingen met voorkeurvervoerder DPD of naar BE/DE worden maandag verzonden en ontvang je op dinsdag.

Weergave levertijden

Weergave in overzichten en winkelwagen

Op de verschillende overzichtspagina's zoals (sub)categorieën, zoekresultaten en orderoverzicht, maar ook in de winkelwagen vind je de beknopte levertijd indicatie. Voor producten die we zelf op voorraad hebben geven we aan dat ze direct leverbaar zijn. Bij producten met voorraad bij één van onze leveranciers lees je een indicatie van de levertijd in werkdagen.

Weergave op productpagina

Bij elk product lees je wanneer je het product bij verzenden op het opgegeven afleveradres kunt verwachten. Ook geven we aan wat de levertijd is als je het artikel zelf bij ons zou willen afhalen.

Langere levertijd

De levertijden die we vermelden zijn zo actueel en correct mogelijk. Desondanks kan het helaas soms om verschillende redenen zo zijn dat de levertijd toch langer blijkt. Je kunt daarbij bijvoorbeeld denken aan:

  • De voorraad van het artikel is opgeraakt bij de leverancier van eerste voorkeur waardoor we het bij een andere leverancier met een langere levertijd hebben moeten inkopen.
  • Vertraging bij de leverancier; onze order is door bijvoorbeeld de contactpersoon of logistieke afdeling langzamer of foutief verwerkt waardoor het product later dan verwacht naar ons verzonden wordt.
  • Vertraging bij de vervoerder; voor het transport naar ons maken onze leveranciers gebruik van vervoerders als PostNL, DHL, UPS en TNT Express. Dat gaat vrijwel altijd goed, maar per uitzondering kan het gebeuren dat een zending er, door bijvoorbeeld verkeerde sortering of capaciteitsgebrek, langer over doet om ons te bereiken.

We proberen bij een ernstige vertraging zo snel mogelijk contact met je op te nemen om te bespreken of je ondanks de vertraging de order wil aanhouden, deze wenst aan te passen of liever annuleert.

Toch niet leverbaar

We proberen het zoveel mogelijk te voorkomen maar in sommige gevallen moeten we je helaas melden dat een product toch niet te leveren is. Daarvoor kunnen bijvoorbeeld de volgende oorzaken zijn:

  • Een voorraadverschil bij de leverancier.
  • Opgeraakt tussen het moment van jouw bestelling en het moment dat we het product inkopen bij de leverancier of deze onze order verwerkt heeft.
  • Het product heeft schade opgelopen of is verloren gegaan tijdens transport.

We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om je bestelling aan te passen naar een alternatief of te annuleren.