Retour aanvragen

Hoewel we met je hopen dat het niet nodig is kan het om allerlei redenen voorkomen dat je een product wilt retourneren. Als dat dan toch nodig is helpen we je graag om de afhandeling daarvan zo duidelijk, soepel en snel mogelijk te laten verlopen.

Door het vooraf aanvragen van een retour voorkom je onder andere het onnodig terugsturen of -brengen van producten en kunnen we je de passende instructies geven zodat je er zeker van bent dat je de producten op de juiste manier retourneert. Mogelijke aanleidingen voor het aanvragen van een retour zijn bijvoorbeeld:

  • Om gebruik te maken van de 14 dagen bedenktijd voor particulieren.
  • Bij een defect product binnen de garantie.
  • Een verkeerd geleverd product.
  • Een retour bij een zakelijke aanschaf.

Je kunt de aanvraag op verschillende manieren regelen:

Via de website

Bij een compleet uitgeleverde (gesloten) order kun je zelf een retour aanvragen voor de producten daarin. Voordelen daarvan zijn onder andere dat je daarbij de nodige gegevens al voor je hebt en de (in je eigen woorden omschreven) reden van retour direct in ons systeem staat.

Zoek de order waarin je het product besteld hebt in het overzicht en klik bij het betreffende artikel op "Retour aanvragen".

Vul de gevraagde gegevens en reden van retour in. Gaat de aanvraag over een defect product; probeer dan zo beknopt maar duidelijk mogelijk de klacht te beschrijven. Noteer daarbij bijvoorbeeld onder welke omstandigheden het probleem zich voordoet en wat je zelf al hebt geprobeerd.

Na het voltooien van de aanvraag krijg je een bevestiging per mail met het unieke retour/RMA nummer waaronder de aanvraag bij ons bekend is. Bij de opvolgende communicatie en afhandeling gebruiken we dit nummer zodat direct duidelijk is om welke retour het gaat.

Via e-mail/telefoon

Je kunt ons ook bellen of mailen zodat we samen een retouraanvraag kunnen maken. Noem daarbij bij voorkeur het ordernummer waarin je het product wat je wenst te retourneren besteld hebt.